torsdag 28. april 2011

Oppussing av trapp er i gang

Det er panel i nesten hele huset. Det er pent med panel altså, men ikke overalt. Til og med villmarkspanel var det i stua før vi begynte å rive. Grøss og gru... I førsteetasjen er alt av panel fjernet så noe lar vi bli igjen. Som for eksempel ned trappen.  Veggene er vasket med salmiakk og rubbet. Veggene har jeg valgt i fargen CHI av Jotun.

Jeg tror at det holder med to strøk.

 Trappen er skrubbet med salmiakk. Jeg har sparklet noen megastore hakk med tresparkel! Det har ramlet ned både planker og det som er av verktøy da vi holdt på høyt der oppe.
Jeg var usikker på hvordan jeg skulle gjøre det med trappen, men det jo ikke farlig når man har bloggvenninner som tipser om andre som har gjort det samme. Helt topp! Jeg har fått kjempegode tips fra Victoria/Godt Isolert.
Når trappen er ferdig pusset skal jeg starte med inntrinnene. Jeg har kjøpt gulvmaling. Får håpe at det er det beste. Dette er en trapp vi går i hver eneste dag så malingen bør sitte...

To be continued....




7 kommentarer:

  1. Chi har jeg fått med meg. så det blir fargen i vårt hus! Men må ha et eller annet fargeinnslag et eller annet sted. På kjøkkenet, kanskje? Eller gangen?
    JA, er veldig glad for at vi har satt bort alt arbeidet....

    SvarSlett
  2. Jeg har malt inntrinnenen med trestjerners gulvmaling og den er akkurat like fin nå som da jeg malte den! :)

    Opptrinnene og vangene har jeg malt med vannbasert Lady tre og panel, glans 40. :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  3. Hei
    Så fint som det blir!
    Kjempespennende og følge oppussingen deres. Vi holder jo liksom på hele tiden vi også.
    Gleder meg til å se hvordan det blir. og det blir nok bra!

    Ha en fin torsdag
    Klem Janne Merethe

    SvarSlett
  4. Spennande☺
    Vi brukte også gulvmaling til trappa her.

    Klem M♥

    SvarSlett
  5. Spennende:D Gleder meg til å se:D

    SvarSlett
  6. Chi er et veldig godt valg synes jeg. Den fargen har vi i heile huset og hytta, på vegger, tak og trapper....
    Blir gøy å se resultatet.
    Klem Bodil

    SvarSlett
  7. spennende å følge med på prosjektene dine! Eeelsker stilen din..

    God helg

    Klem

    SvarSlett