mandag 22. august 2011

Teppe eller ei?

I sommer har det stått på stedet hvil her i huset, men nå er hverdagen tilbake og vi må ta oss selv i nakken og sette i gang nye prosjekter. Andre etasje står for tur. Jeg skal vise dere bilder av hvordan den etajen ser ut etterhvert. Ikke noe å skryte av akkurat;)

I spisestuedelen syns jeg at det er veldig kaldt. Jeg trenger inspirasjon fra dere! Kartell-lampa har enda ikke blitt hengt opp... (ARG!)

Hva tror dere om å ha et stort teppe under spisestuen? 170*240 cm. Bordet er 120 cm bredt og 230 cm langt.


Et teppe vil bli noe lunere og vi får 'rammet' inn spisestuen.


Jeg vurderer et teppe fra Bolia, men er usikker på farge. Brunt hadde kanskje vært fint?


Svart?


Grått?


Det er sikkert flere som lurer på hvorfor jeg ikke har trukket en vinner enda. Beklager, det har bare vært litt mye og jeg har ikke klart å bruke tid på bloggen. Jeg trekker en vinner til helgen. Heng dere på om dere enda ikke har gjort det.


Jeg vil ønske alle en super uke!






18 kommentarer:

  1. Hei ;o) Det der med tepper er alltid vanskelig synes jeg... Men, det er jo et poeng at det både luner og rammer inn. Det er deilig å ha et lunt teppe om vinteren og så kan man jo eventuelt ta det bort om sommeren ;o) Jeg synes det grå teppet ser lekkert ut! Gleder meg til å se Kartell lampen ;o) Ha en fin dag! Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Ville definitivt ha hatt teppe under spisestuebordet:) Hva med ett med litt farge da, Marthe:)))Lindegrønt er nydelig:)
    Ha en fin dag:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Jeg har valgt bort tepper selv..men ser at det kunne blitt fint..Tror jeg ville tatt lyst :)
    Fin ny uke til deg!!
    Klem:)

    SvarSlett
  4. Jeg ville hatt teppe. Har ikke det selv (ennå) men synes som du at det ser bart ut her. ;) Og jeg ville tatt lysegrått jeg.

    Ha en fin dag! :D

    SvarSlett
  5. Jeg vil nok stemme ja til teppe.
    Enten sort eller grått.

    Skal snart ta frem teppet i stuen hos oss også.
    Jeg tar det bort om sommeren. Både fordi jeg trenger forandring og at jeg vil ha det lunere om høsten, men også fordi vi har hund, så det er egentlig et stort ork å holde det fri for hår.
    Så da blir det brukt på høsten og vinteren bare..
    Men skal bli deilig å få det litt lunt igjen nå etterhvert :)

    Fint at jeg ikke har slettet konkurransen din fra bloggen min.
    I`m still in :)
    Håper på et Poul Pava bilde :)

    SvarSlett
  6. Du er ikke redd for alle mat- og vinrestene som setter seg i teppet da? Det er en grunn til at jeg ikke ville hatt teppe under spisestua. Selv om det ser veldig fint ut!

    SvarSlett
  7. Hei du:) Så fin spisestuen din ble:) Jeg har ikke teppe selv, men jeg tror det ville blitt fint hos deg! Ville definitivt gått for det lysegrå jeg da:)

    Ha en herlig ny uke!

    Klem, Pernille

    SvarSlett
  8. Det er lunt med teppe under, og jeg ville ha valgt lyst. Men hjemme hos meg er det ikke teppe under pga søl, men vi bruker jo bordet alltid til hverdags. Så hvis dette er til fint, så hadde jeg tatt teppe under :-)

    SvarSlett
  9. Jeg driver og funderer på teppe selv, til å ha under sofabordet hos oss :) Tenker det samme som deg, at det "rammer inn" interiøret litt :) Vi lurer på å ha et lyst teppe, evt sisal. Men det er jo veldig fint og kanskje mer praktisk med et mørkt :) Ha en fortsatt finfin mandag! Klem

    SvarSlett
  10. Et teppe hadde blitt fint her ღ Det gjør rommet litt lunere - syns det grå var veldig fint... Gleder meg til å se Kartell-lampen din, blir knallstilig! Ønsker deg en fortsatt fin dag, klem fra Mette

    SvarSlett
  11. Hmmmmm. Fint som det er, men tror jeg hadde gått for et teppe. det sorte var fiiiint :)

    Klem og en finfin ny uke til deg
    Signe

    SvarSlett
  12. Et teppe vil gjøre d lunere, men kanskje d hjelper når lampa kommer opp. Vi har teppe, lys beige til grått gulv. Godt å ha beinan på noe mykt og varmt...

    Klem Bodil

    SvarSlett
  13. Jeg stemmer for teppe ;) Lykke til med valget!

    SvarSlett
  14. Ja, hadde blitt lunere med et teppe, sikkert. Grått kanskje?

    Selv har vi valgt bort tepper, først og fremst pga. kattehår. Ikke har vi en så staselig spisestue heller. ☺

    SvarSlett
  15. Anonym8/24/2011

    Synes brunt blir helt kræsj der. Hadde valgt svart eller mest sannsynlig lysegrått. Om jeg hadde måttet velge ett av de tre alternativene.

    Mest sannsynlig noe mer farverikt :) :)

    Men enig med deg, hadde vært fint med ett teppe der....

    SvarSlett
  16. tror nok jeg hadde valgt grått selv, jeg digger grått i interiøret har vært en favoritt i mange år

    SvarSlett
  17. Tusen takk for alle gode tips. Det blir teppe, og jeg tror kanskje jeg har bestemt meg for å gå for et Pappelina-teppe.

    Klem til deg

    SvarSlett
  18. jeg har prøvd begge deler.
    ville valgt teppe
    det er som du sier, det luner og rammer inn.
    det jeg ser er at mørke farger suger til seg lys, og får rommet til å virke mindre.
    mellomfarge er mest sannsynlig det mest praktiske.
    tepper er til for å brukes, kommer det noe på det, så går jo det også bra!

    lindegrønn, som Elisabeth foreslår er kanskje ikke noe dum ide om du har lyst til å få en oppkvikker. om du blir lei etter ei stund, er det jo bare å bytte ut, om ikke teppet er for dyrt.

    dette ble visst langt.
    jeg ser at om sommeren kan det funke uten teppe, men nå er tiden for å få til lunt rede.

    lykke til!
    beste hilsner fra
    Åpent hus

    SvarSlett